DrukujPolityk zapłaci mandat, bo głośno powołał się na Boga

  • Kategoria: Świat
  • sobota, 31 lipca 2010 07:08

- Wygram z pomocą woli narodu i Boga – powiedział na wyborczym wiecu gubernator Mario López Valdez. Zdaniem sądu polityk naruszył zapisy konstytucyjne i stanową ordynację wyborczą.

 

Mario Lopez Valdez został 4 lipca wybrany gubernatorem stanu Sinaloa, na północnym wschodzie kraju. Za odwołanie się do Boga w oficjalnym przemówieniu trybunał wyborczy nałożył na niego oficjalną naganę i mandat w wysokości 2 tys. dolarów.

Mandat i nagana dla świeżo upieczonego gubernatora to efekt niemal osiemdziesięcioletnich rządów w Meksyku antyklerykalnej Partii Rewolucyjno-Instytucjonalnej. To ona wprowadziła radykalny rozdział Kościoła od państwa oraz związane z tym liczne wzajemne zakazy.

Mandatem został tam ukarany np. Jan Paweł II… Za publiczne pokazanie się w stroju duchownym podczas swej pierwszej wizyty w tym kraju w 1979 roku.

maj/Daylife.com

  • digg.com
  • wykop.pl
  • Zapisz do del.icio.us
  • Ciekawe
  • Odsłon: 1669

Komentarze: 46

Opinii wyrażanych przez użytkowników portalu Fronda.pl nie należy utożsamiać z poglądami redakcji.

  1. Zobacz profil Grzegorz2 Grzegorz2 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 09:03

    "Mandatem został tam np. ukarany Jan Paweł II… Za publiczne pokazanie się w stroju duchownym podczas swej pierwszej wizyty w tym kraju w 1979 r."

    - Zapłacił?

  2. Zobacz profil Racjonalny Racjonalny napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 09:51

    Takie jest ustawodastwo niezawisłego kraju, który rozdziela Kościół od państwa. Jesli prawo sie nie podoba - to sie je zmienia. Skoro większość mieszkańców takie prawo akceptuje - to trzeba je szanować.

  3. Zobacz profil Alterego Alterego napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 10:10

    "Skoro większość mieszkańców takie prawo akceptuje - to trzeba je szanować."

    -

    U nas większość mieszkańców akceptuje prawo,że nie można w samych slipkach chodzić po ulicy. Dlaczego paradujący prawie nago geje nie zostali w takim razie ukarani mandatem?

  4. Zobacz profil gaizka gaizka napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 10:10

    I nawet jak uchwali się że małpa jest człowiekiem, a człowiek w łonie matki już nie, to też trzeba szanować ? Mam wrażenie Racjonalny, że szacunek w Twoich ustach to tylko wyświechtany frazes, o którym nie masz pojęcia, choć mam nadzieję że się mylę...

  5. Zobacz profil Pokręć Pokręć napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 11:36

    @Racjonalny: jeśli w Polsce zapanuje prawo zakazujące publicznego wyznawania religii chrześcijańskiej to ja je będę łamał. Z premedytacją i świadomie. Bo Bóg jest przed wolą jakiegos motłochu. I nie będę płacił mandatów. Owszem, możecie mnie ukamieniować, zamknąć do więzienia albo ukrzyżować. Nihil novi. Już za Nerona był rozdział Kościoła od państwa...

    Chrześcijan można szykanować, ale pedalstwo może radośnie, bez skrępowania, w obscenicznej scenerii i ze strusimi piórami w d..ach manifestować swoją obrzydliwość.

    Taki swiat. Nihil novi, to zapowiedział już Pan Jezus, że Jego prześladowali, nas też będą.

    I niech ten świat sczeżnie. Wolę ginąć w strugach płonącej siarki z nieba niż żyć w smrodzie piekła.

  6. Zobacz profil ABuriew1871 ABuriew1871 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 11:38

    Nie zawsze to co zgodne z prawem jest godziwe.

    Co więcej prawo, które godzi w podstawowe wolności człowieka jest bezprawiem. A taką wolnością jest możliwość odwoływania się do Boga, Stwórcy wszystkiego, co istnieje.

    Rozumiem Racjonalny, że ty tak bardzo cenisz praworządność oraz suwerenność, że np. pozbawienie praw obywatelskich i własności Żydów w ramach ustaw Norymberskich jest dla Ciebie czymś usprawiedliwionym. Przecież Żydzi oraz ci, którym się to prawo nie podobało mogli je zmienić.

  7. Zobacz profil urquart urquart napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 12:21

    Racjonalny, od kiedy można wywodzić powinność z bytu????

  8. Zobacz profil Tomasz A.S. napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 12:32

    U nas tez już blisko do takich działań.

    z innej beczki ale koniecznie obejrzyjcie jak działa policja na terenie sądu:

    http://www.youtube.com/watch?v=CCOFbXvhOjU

  9. Zobacz profil Curious Curious napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 13:04

    2 tys. dolarow to mało jak za pogwałcenie konstytycji.

  10. Zobacz profil Kreskania Kreskania napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 13:18

    Radzę różnym "oświeconym" i "wykształconym" doczytać nieco z historii Meksyku, a później zabierać głos na ten temat.

    Meksykanie stoczyli bardzo ciężką wojnę o swoją religijna tożsamość i nie zasługują na to, aby "bydło" nimi rządziło.

    Zresztą w Polsce mamy to samo.

    http://wydawnictwo.fronda.pl/arch/15-16/037.htm

    http://wydawnictwo.fronda.pl/arch/15-16/058.htm

  11. Zobacz profil Byniol Byniol napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 13:33

    @Curious

    "2 tys. dolarow to mało jak za pogwałcenie konstytycji."

    Jak można zgwałcić prostytutkę? (A. Lepper)

  12. Zobacz profil Pokręć Pokręć napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 14:36

    @Byniol: masz plusa. :-)

  13. Zobacz profil Pokręć Pokręć napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 14:38

    @Kreskania: tymi, co stoczyli walkę bydło nie rządziło. Ale przecież to obecne ktos wybrał, prawda? Więc jesli Meksykanie nie mają ochoty na to bydło, niech wybierają świadomie. Albo niech tocza swoją walkę.

  14. Zobacz profil lelek napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 14:41

    "...To ona wprowadziła radykalny rozdział Kościoła od państwa oraz związane z tym liczne wzajemne zakazy..." - to tak się teraz nazywa prześladowania Kościoła Katolickiego przez sojusz trockistów z masonami - od lat 20-tych uwieńczone powstaniem CRISTEROS i eksterminacją ponad 90% niższego kleru w latach 20-tych i 30-tych? Oraz wymordowaniem ponad 50 tys. katolików broniących Kościoła, głównie biednych chłopów. "Pop-historia Meksyku wg "holyłudzkiego" życiorysu Fridy Kahlo-zatwardziałej komunistki i kochanki Trockiego"?

  15. Zobacz profil Kreskania Kreskania napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 14:45

    @Pokręć

    Przeczytaj artykuł pod podanym linkiem - Viva Cristo Rey!

    Historia wojny domowej w Meksyku jest naprawdę niesamowita! I tak się składa, że tymi, co stoczyli walkę, też bydło rządziło. Tam zawsze rządzi bydło. Wszędzie, gdzie są katolicy, rządzi bydło. To chyba takie odgórne zarządzenie międzynarodówki socjalistycznej, żeby nie pozwolić katolikom, aby rządzili się sami.

    To nie jest tak, że ludzie w demokratycznych wyborach wybierają to, co chcą.

    Zresztą to bardzo dobrze widać u nas, w Polsce.

    Nikt nie chce socjalizmu, nikt nie chce być okradany przez mafię, nikt nie chce, aby go traktowano jak niewolnika. A jednak mamy, co mamy. I to się jakoś dzieje.

  16. Zobacz profil Recydywa1 Recydywa1 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 14:55

    W kraju ,w ktorym przewaza katolicyzm ,za publiczne odwolanie sie do Boga, daja mandaty. Kolejny parodoks nad ktorym nie wiadomo, czy smiac sie ,czy plakac.

    Podjerzewam ze wielu rzadzacym w Polsce marzy sie taki rozdzial KK od panstwa. Podejrzewam,ze to tylko kwestia czasu ,aby podobne niebezpieczne bzdury wprowadzic. Ale Polska to nie Meksyk. Nie da sie. Mam nadzieje.

  17. Zobacz profil Kreskania Kreskania napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 14:59

    @Recydywa1

    Mylisz się!

    Meksykanie to bardzo twardy naród, a jednak ich "złamali" (choć do dziś jest tajemnicą, jak to się stało, bo wojnę z masonerią wygrali orężnie).

    Z nami poradzą sobie znacznie szybciej.

  18. Zobacz profil Recydywa1 Recydywa1 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 15:27

    Polacy tez twardy narod, pozatym lepiej wyksztalcony i majacy wiele do stracenia. Ale moze masz racje. Nie wiem. Wiem, ze czas proby juz nadchodzi, a moze i nadszedl.

  19. Zobacz profil Kreskania Kreskania napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 15:35

    @Recydywa1

    Myślę, że czas próby już nadszedł.

    Na razie punkty zbiera masoneria, a my jak myszy pod miotłą siedzimy cichutko.

    Ostatnie wybory są tego przykładem - dobitnym.

    Ale artykuł warto przeczytać - naprawdę!!!

    Po jego przeczytaniu mam niesamowity sentyment dla Meksykanów, którzy ponoć siłą byli nawracani. :))

    Pozdrawiam serdecznie.

  20. Zobacz profil Recydywa1 Recydywa1 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 15:52

    Sentyment dla Meksykanow i calej Ameryki Pd, to ja juz mam od dluzszego czasu. A zwlaszcza od zaznajomienia sie z lekturami pana Cejrowskiego:) Ale Meksyk, niestety bardzo ubogi kraj, a ostatnio zrobil sie tez b. niebezpieczny ( jakies wojny pomiedzy handlarzami narkotykow).

    Pozdrawiam wzajemnie:)

  21. Zobacz profil Pokręć Pokręć napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 16:23

    @Kreskania: no, faktycznie, masz celna obserwację. Jak to się dzieje, że w krajach katolickich rządzi jskieś wolnomyslące bydło? Może my jesteśmy krajem katolickim de nomine, albo owa międzynarodówka po prostu ma media, a kto ma media i nie postuluje, choćby pośrednio, usztywnienia etyki seksualnej w społeczeństwie - zawsze będzie miał posłuch większości. Takiego stada, co idzie, gdzie je instynkt (seksualny i hedonizm) poniesie.

    Gdyby katolicyzm dopuszczał całkowity luz w dziedzinie seksualnej, rozwody, etc, etc, bylibyśmy betonowo katolickim narodem (podobnie jak reszta świata).

    Bo to o d... chodzi. I to wszystko.

    Ponadto - znam historie Meksyku z początku XX w, kiedy zawołaniem chrzescijan było właśnie "viva Cristo Rey". Wtedy rządzili tam otwarci i zdeklarowani publicznie masoni, jak to na masonów przystało - satanisci i antychrysty wcielone, kiedy nawet prywatne odprawianie Mszy Św. było zakazane, jak w rewolucyjnej Francji za czasów młodego Jana Vianney'a, który I Komunię Św. przyjmował w konspiracji.

  22. Zobacz profil Kreskania Kreskania napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 17:09

    @Pokręć

    To nie jest nawet moja obserwacja. Faktem jest jednak, że obecnie daje się zauważyć pewien trend - atak na kraje tradycyjnie katolickie: Polska, Hiszpania, płd Ameryka.

    Tam na siłę uszczęśliwia się ludzkość najnowszymi "osiągnięciami cywilizacyjnymi" jak aborcja, edukacja seksualna, homopropaganda.

    Kto ma media, ten rządzi - jest taka prawidłowość i to niestety jest bardzo smutne. Trudno jest się przeciwstawić papce medialnej, która skutecznie odmóżdża w krótkim czasie ogromne rzesze ludzi.

    -

    "Bo to o d... chodzi."

    I o nic innego. Podstawowy postulat socjalizmu, to walka z rodziną. Człowiek wzrastający w normalnej, zdrowej rodzinie jest naturalnie "zaszczepiony" przeciwko czerwonej zarazie.

    Ta walka z rodziną realizuje się poprzez rewolucję seksualną i mamy tego skutki. One dopiero dzisiaj są drastycznie widoczne, ale rewolucja była przeszczepiana już od dawna.

  23. Zobacz profil SimonSs SimonSs napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 17:13

    Głosujcie dalej na PiS i PO, zasługujecie na swój los. I przy okazji wciągacie w to bagno innych, myślących ludzi. Głupiec ma prawo do owoców własnej głupoty.

  24. Zobacz profil ProRP ProRP napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 20:23

    Kreskania: "Podstawowy postulat socjalizmu, to walka z rodziną. Człowiek wzrastający w normalnej, zdrowej rodzinie jest naturalnie "zaszczepiony" przeciwko czerwonej zarazie."

    - Świetny komentarz, świetne spostrzeżenie!

    Pozdrawiam.

  25. Zobacz profil Baal666 Baal666 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 20:35

    Kolejny polityk co se morde bogiem wyciera. Tak jak u nas pisiaki. Tylko w panstwie gdzie wiekszosc to ciemnogrod takie zachowanie uchodzi jako pożadane. W normalnych krajach to siara przyznawac sie do wiary w cos niedorzecznego.

  26. Zobacz profil Baal666 Baal666 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 21:15

    @kreskani

    Twoje wywody sa podobnie zenujace jak tego proRyPie. Nie wiem skad czerpiesz takie wnioski. moze od siostry grazynki? Jestescie tak zaslepieni jak te rozhisteryzowane nastolatki co nie przyjmuja do wiadomosci, ze Enricue Iglesiass to gej.

  27. Zobacz profil Corrigenda Corrigenda napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 21:29

    ;-))))))))))

    nie wiem czemu, ale lubię czytać Pokręcia, bo jest szczery;-))))

    Pamiętam go, od dość dawna, kiedy jeszcze brykał.

    Widać, że pobyt wśród katolików go wyprostował i już nie jest pokręciem.

    Ale niech będzie, bo ma fajną ksywkę;-))))

  28. Zobacz profil Adalbert1241 Adalbert1241 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 21:29

    @Ba.....

    Chamstwo wrodzone czy nabyte?Z resztą wszystko jedno skoro zwykłe prostackie chamstwo.

  29. Zobacz profil Baal666 Baal666 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 21:36

    Niechec do glupoty i zaslepienia Albercie.

  30. Zobacz profil Kreskania Kreskania napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 21:42

    @Frondowicze

    Zostawcie te 666 nieszczęść w spokoju. :)

    -

    @Adalbert1241, @Corrigenda

    Pozdrawiam :))

  31. Zobacz profil Baal666 Baal666 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 21:46

    O, kreskania jak zawsze zwarta i gotowa by pobratymcom frondowym pomoc lasowac mózgi. Dawaj dalej. Wij sie, sycz i pluj jadem. No i te chore wywody - miod na moje serce.

  32. Zobacz profil ProRP ProRP napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 22:09

    Z pewnością będzie i będziemy jej w tym pomagać. Pozdrawiam.

  33. Zobacz profil Kreskania Kreskania napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 22:55

    @ProRP

    Nic z tego - jad mi się skończył. :))

    Nie będzie plucia, ani syczenia.

    Zresztą na kogo tu syczeć?

    Widzisz kogoś?

    Pozdrawiam serdecznie :)

  34. Zobacz profil Baal666 Baal666 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 23:05

    He he, jad sie skonczyl? Biedulka. Napij sie zimnego Lecha. I juz nowe sily jutro nabierzesz i bedziesz mogla konfabulowac na nowo czyz nie? A PoRyP chetnie ci pomoze. Nie ma to jak towarzystwo wzajemnej adoracji nakrecajace spirale nienawisci, homofobii, nietolerancji i regresu umyslowego. Keep going.

  35. Zobacz profil ProRP ProRP napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 23:18

    Trolli nie dostrzegam.

  36. Zobacz profil Kreskania Kreskania napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 23:28

    No widzisz.

    Jest jeden wariat - uciekł z psychiatryka, ale szkoda jadu na niego.

    Jad się przyda na prawdziwego wroga. :)

  37. Zobacz profil Baal666 Baal666 napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 23:38

    E, ty, kreskania. Bylas ty kiedys z mezczyzna? Strasznie mi pasujesz na zgorzkniłą, stara panne. To co wypisujesz bardzo pasuje do takiego psychoportretu. Lubie czasem posmiac sie z takiego odpadu ewolucji. Niby ma szare komorki ale zadna o drugiej nic nie wie.

  38. Zobacz profil ProRP ProRP napisał/a:

    sobota, 31 lipca 2010, 23:40

    Pudelek na frondzie. Brakuje nam tylko Dody.

  39. Zobacz profil Lear Lear napisał/a:

    niedziela, 1 sierpnia 2010, 01:44

    Dziwny jest ten kraj Meksyk. Ktoś wybiera antychrześcijańskich pogromców Ciemnogrodu przez 80 lat!! To chyba oni - społeczeństwo. W Polsce na szczęście wykopaliśmy agenta Rydzyka w ostatnich wyborach. Agent Rydzyk osłabia Państwo polskie poprzez podjudzanie Chrześcijan (PiS) przeciw innym Chrześciajanom (PO). Rydzyk działa na korzyść agentury Rosji. AMEN

  40. Zobacz profil Formozus1 Formozus1 napisał/a:

    niedziela, 1 sierpnia 2010, 01:54

    Czymże jest te dwa tysiące???

    Skoro kocha się boga ponad wszelkie apanaże!!

    Amen.

  41. Zobacz profil Lear Lear napisał/a:

    niedziela, 1 sierpnia 2010, 02:04

    @Forozmus: w istocie dla Boga dwa tysiące lat to tylko chwila. Rydzyk ślubował ubóstwo i zbrukał śluby.

  42. Zobacz profil Curious Curious napisał/a:

    niedziela, 1 sierpnia 2010, 13:42

    @Lear

    Agent Rydzyk własciwie nieszkodliwy. Umrze, i juz po nim i po jego działalnosci. Gorsza jest ta regularna działalnosc piątej watykanskiej kolumny.

    @Byniol

    Twierdzisz ze nasza konstytucja jest prostytutką czy lepperem? Mnie najbardziej w XXI wieku razi ekhibicjonistyczne "Tak mi dopomoz Bog". W ustach politykow to nieprzystoi.

    Bronek tez sie odwoła pewnie podczas przysiegi do Boga. Ale nieodwoływanie sie tez niczego nie gwarantuje, Kwasniewski sie nie odwołał, a konkordat ratyfikował. Widac to on pomagał Bogowi, a nie Bog jemu.

  43. Zobacz profil Pokręć Pokręć napisał/a:

    niedziela, 1 sierpnia 2010, 15:21

    @SimonSs: Głupiec ma prawo do owoców własnej głupoty, zgadza się. Powiem więcej: on powinien je wszystkie ładnie i bez taryfy ulgowej skonsumować. Aż się nauczy, że głupota nie popłaca.

    Tylko jedno mnie nurtuje: dlaczego ci, co nie są głupi muszą równiez tych owoców nolens - volens kosztować?

    Mam nadzieję wreszcie dożyc stanu, gdzie głupiec nie będzie miał szans decydowac o moim losie - nawet bardzo pośrednio. I jak narobi głupstw - to chocby ich skutki miały go zabić - będzie musiał ich osobiście skosztować.

  44. Zobacz profil rozkat rozkat napisał/a:

    poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 01:54

    @Kreskania, dzięki za podane linki! Viva Cristo Rey!

  45. Zobacz profil Shadyside777 Shadyside777 napisał/a:

    wtorek, 3 sierpnia 2010, 05:06

    Glupim jest ten, co jest zarozumialym i upartym; co nie chce sluchac niczyjej rady, tylko obstaje przy tym, ze wie wszystko i ze nie jest zalezny od nikogo. Jada, krzyczy, dreczy drugich swoim krytykowaniem; chce byc wciaz slyszanym; nie moze na chwile cicho usiedziec i cierpliwie dac sie pouczyc; sam uwaza siebie za nauczyciela, za przewodnika, za wyrocznie, nie wiedzac o rym, ze podczas gdy nos zadziera wysoko, nogi jego staczaja sie do przepasci!

  46. Zobacz profil Byniol Byniol napisał/a:

    wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:15

    @Curious

    "W ustach polityków to [tak mi dopomóż Bóg] nie przystoi"

    Masz rację - w ustach socjalistycznych (w większości) polityków to brzmi koszmarnie.

    "Katolik i socjalista - dwa sprzeczne pojęcia" (Pius XI)

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.