DrukujRysownik „Polityki” opluwa księży na antenie Tok FM

  • Kategoria: Polska
  • poniedziałek, 4 stycznia 2010 21:43

Radio należące do koncernu Agora ubolewa nad losem rysownika Andrzeja Czeczota, który skarży się na cenzurę religijną. Jako ilustrację tej cenzury podaje historię, w której prymitywnie obraża księży katolickich. Jak dowiedział się portal Fronda.pl sprawą zajmie się na najbliższym posiedzeniu Rada Etyki Mediów.

 

Nagroda na miarę kultury i subtelności Czeczota.Nagroda na miarę kultury i subtelności Czeczota.

Rysownik narzekał na antenie na brak wolności słowa w Polsce, po czym opowiedział wymyśloną historię o tym, w jaki sposób Kościół postanowił sobie poradzić ze spadkiem powołań kapłańskich. - (...) Uchwalono, że trzeba postawić na rzeszę ministrantów. Kongregacja Wiary zebrała się i ogłosiła, że stosunek kapłana z ministrantem nie jest śmiertelnym grzechem pedofilii, ale pierwszym stopniem święceń kapłańskich i aktem strzelistym posłuszeństwa. A teraz podajcie mi adres medium, które to opublikuje – pytał wyraźnie zadowolony z siebie.

Radio Tok FM powtórzyło wypowiedź rysownika kilkakrotnie prosząc różne osoby o komentarz. Dla Macieja Iłowieckiego z Rady Etyki Mediów jest to kolejny przykład ataku na chrześcijan. - Można mówić i pisać różne rzeczy pod warunkiem, że nie są one przejawem tchórzostwa. Tacy ludzie nie odważyliby się na drwinę z judaizmu albo islamu. Ze strachu przed oskarżeniem o antysemityzm, bądź w obawie o odwet ze strony muzułmańskich ekstremistów – mówi w rozmowie z portalem Fronda.pl.

Dodał, że na najbliższym spotkaniu REM naradzi się, co zrobić z wypowiedzią Czeczota w radiu Agory. - Czeczot jest znany ze złośliwości. Ale to obrzydliwe, że kpi się z chrześcijan i jest to zupełnie bezkarne – dodał Iłowiecki.

- Mamy tu niezrozumienie wolności słowa, która na pewno nie polega na żądaniu opublikowania czegokolwiek – powiedział w rozmowie z portalem Fronda.pl szef Centrum Monitoringu Wolności Prasy Wiktor Świetlik.

- Trzeba powiedzieć stanowcze dość obrażaniu katolików – stwierdza prezes wydawnictwa Fronda Tomasz Terlikowski, który został poproszony przez radiostację o komentarz do wybryku rysownika. - Kara analogiczna do tej nałożonej na Polsat za obrażanie przez Kazimierę Szczukę Madzi Buczek bez wątpienia nauczyłaby nieco rozumu radiowców. Mam też nadzieję, że znajdą się prawnicy, którzy zdecydują się skrzyżować szpady z obrażającymi chrześcijan "postępowcami" – powiedział w rozmowie z nami. Szerszy komentarz publicysty można przeczytać na jego blogu na portalu Fronda.pl.

Andrzej Czeczot jest grafikiem, twórcą filmów animowanych. Ukończył krakowską ASP. Aktualnie stale publikuje w „Polityce” oraz „Nie” Jerzego Urbana. Debiutował w tygodniku „Szpilki” w 1956 r. Jego rysunki ukazywały się w amerykańskich pismach „The New Yorker”, „New York Times” i „Wall Strett Journal”. W grudniu 2008 r. otrzymał od ministra kultury i dziedzictwa narodowego Bogdana Zdrojewskiego złoty medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Mariusz Majewski

  • digg.com
  • wykop.pl
  • Zapisz do del.icio.us
  • Ciekawe
  • Odsłon: 4503

Komentarze: 75

Opinii wyrażanych przez użytkowników portalu Fronda.pl nie należy utożsamiać z poglądami redakcji.

  1. Zobacz profil AWK AWK napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 22:27

    A jak tam u niego z dowcipami o rabinach?

  2. Zobacz profil Jaqbonline Jaqbonline napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 22:28

    jak to było?: nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi rozmowę do swoje poziomu, a potem pokona Cię doświadczeniem.

  3. Zobacz profil AWK AWK napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 22:28

    Nie rada etyki mediów (twór nijaki) ale pokurator powinien.

  4. Zobacz profil Bończa Bończa napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 22:40

    Czym skorupa za młodu ... Jak widać, słychać i czuć - stara stalinowska szkoła.

  5. Zobacz profil Memory5 Memory5 napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 22:41

    Jak by to powiedział w mojej obecności to by dostał w gębę. Trudno, najwyżej miałbym później kłopoty.

  6. Zobacz profil Jahos Jahos napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 22:41

    Zaczynam rozumieć w pewnych sytuacjach muzułmanów w sensie, że nóż się w kieszeni otwiera...

  7. Zobacz profil zbig67 napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 22:43

    trzeba będzie poprosić muzułmanów o interwencję. przed nimi to się trzęsą.

  8. Zobacz profil pigmenus pigmenus napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 22:48

    Musi tak gadać. Dla chleba. Przecież w "Gościu Niedzielnym" roboty mu nie dadzą. Została mu tylko Agora.

  9. Zobacz profil Kasa12 Kasa12 napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 23:03

    A moze tak jak ten dunski karykaturzysta zaczalby tak troche na muzulmanow podjezdzac? Ale to wymaga odwagi, ktorej pan Czeczot nie posiada.

  10. Zobacz profil antylewus antylewus napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 23:04

    agora i jej pachołki działają w myśl zasady: dzień bez dokopania Świętemu Kościołowi Katolickiemu dniem straconym

  11. Zobacz profil Rafalz Rafalz napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 23:04

    Co tam myślał Pan Cogito o piekle?

  12. Zobacz profil Prorok Prorok napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 23:14

    Skleroza niejedno ma imię.

  13. Zobacz profil Gandalf Gandalf napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 23:19

    Ja w tym widzę swoistą bezsilność i bezradność katolików. Daliśmy sobie wmówić że każdy kto nam pluje w twarz tym samym wyraża wolność słowa. Takiej sytuacji nie wolno tolerować!!!

  14. Zobacz profil Kornblumenblau Kornblumenblau napisał/a:

    poniedziałek, 4 stycznia 2010, 23:26

    zamiast wytoczyć łachudrze proces to się pewnie skończy jak zawsze na popiskiwaniach w internecie

  15. Zobacz profil Ambroży23 Ambroży23 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 00:16

    Jak zwykle kogoś kto krytykuje Kościół nazywacie tchórzem, bo boi się powiedzieć tego o muzułmanach. Tylko powiedzcie mi, po cholerę krytykować muzułmanów, których w Polsce praktycznie nie ma? Zapewniam was, że gdyby muzułmanie rozkradali w Polsce tyle państwowego majątku co Kościół i mieli taki wpływ na życie niewierzących, to również byliby krytykowani.

    A zdjęcie jak zwykle, na poziomie Faktu.

  16. Zobacz profil antylewus antylewus napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 00:23

    Ambroży23 nie obrażaj mnie - mam zaszczyt być częścią Świętego Kościoła Katolickiego i nic nikomu nie ukradłem

  17. Zobacz profil Prosper Prosper napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 00:28

    + o nawrócenie p. Czeczota.

  18. Zobacz profil Eliza Leibowicz Eliza Leibowicz napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 00:39

    Pora nazwać rzeczy po imieniu: Zbok FM.

  19. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 07:54

    @Ambroży23:

    Przeczytaj sobie jeszcze raz uważnie, co powiedział Czeczot:

    "Kongregacja Wiary zebrała się i ogłosiła, że stosunek kapłana z ministrantem nie jest śmiertelnym grzechem pedofilii, ale pierwszym stopniem święceń kapłańskich i aktem strzelistym posłuszeństwa."

    Dlaczego obłudnie piszesz, że jest to "krytyka Kościoła", skoro to jest zwykła chamska potwarz, nie mająca nic wspólnego z prawdą? Bo przecież stosunek kapłana z ministrantem JEST śmiertelnym grzechem pedofilii według nauki Kościoła Katolickiego, i ŻADEN z katolickich duchownych tego nie podważa. Coś ci się pomyliło ze spedalonymi odłamami protestantyzmu.

  20. Zobacz profil BERT BERT napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 08:02

    Cóż, wyszło na to, że durną i kłamliwą propagandę p. Czeczota opublikowała FRONDA...

  21. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 08:06

    nie poważa, ale wielu lubi lub lubiło się tak zabawiać, nie tylko w Irlandii, niestety. Celibat, frustracja seksualna, męskie otoczenie, prosta droga do generowania homoseksualizmu.

  22. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 08:07

    a z Czeczota możemy być dumni. Mało jest polskich rysowników tak znanych na świecie, jak on.

  23. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 08:12

    Lobo, wiem że są tacy którzy lubią lub lubili się tak "zabawiać", ale NIKT w KK tego nie popiera, a już na pewno nie ma zamiaru legalizować! Więc taka sugestia ze strony Czeczota to zwykłe chamstwo.

  24. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 08:14

    nie było to na miejscu do końca, zgadzam się. Ale, mimo że nie popieram tego typu argumentowania, wypowiedź wpisuje się w wolność słowa. O wiele bardziej niż typowe obrazoburstwo, typu genitalia na krzyżu albo Matka Boska umazana łajnem, bo i takie kwiatki się, niestety, zdarzały.

  25. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 08:53

    Lobo, czyli jesteś zdania że nie powinno być najmniejszych ograniczeń w wolności słowa, tak? Czyli że jeśli ktoś chce bezzasadnie zbluzgać Ciebie i tych których kochasz, to nie będziesz miał nic przeciw? Przecież to prosta droga do totalnego schamienia społeczeństwa.

  26. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 09:07

    co innego obraza osobista (za tą można albo dać w mordę :), albo z powództwa cywilnego), co innego ocena innej religii/sposobu myślenia etc. Nie myl pojęć, to jednak coś innego, moim zdaniem.

  27. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 09:08

    np. uważam muslimów za dzikusów, a ich religię za najbardziej agresywną, wrogą i porypaną w dziejach świata. Moje twierdzenie wpisuje się w wolność słowa.

  28. Zobacz profil matti matti napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 09:11

    czerwona menda.

  29. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 09:13

    @Lobo

    No właśnie - Twoim zdaniem. A dla mnie obraza Kościoła (przypominam: bezzasadna obraza), który reprezentuje na tym świecie Chrystusa, to jak obraza kogoś z rodziny. I tak też jest dla innych katolików (nie mówię o ale-katolikach). Nie rozumiesz nas - to trudno. Ale przynajmniej przyjmij do wiadomości, że nas to obraża.

    Co do muslimów, to ich religia nie jest najbardziej agresywna, wroga i porypana w dziejach świata. Ale to off-topic.

  30. Zobacz profil Michorek2000 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 09:19

    Paskudne, ale sami zapracowaliśmy (nasi księża) na takie "dowcipy". Gdy się czyta o tym, co wydarzyło się w Australii, Ameryce, Irlandii a także i u nas (Petz), włos się na głowie podnosi.

  31. Zobacz profil Preff de Zoo Preff de Zoo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 09:31

    Te, Lobo, od kiedy wg Was można "generować homoseksualizm"? Przecież uparcie twierdzicie, że to jest genetyczne, nie?

  32. Zobacz profil Hmm Hmm napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 09:57

    Fajny zarciki, Czezot jest swietnym satyrykiem:)

  33. Zobacz profil Łukasz Łukasz napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 10:18

    ..rozmawiaj z mądrymi, głupimi się nie przejmuj..

    ..czujecie to wezwanie dla nas, katolików, do walki o chrześcijaństwo, o nasze miejsce. Ja osobiście mam dość opluwania mnie/nas przy każdej możliwej okazji.

  34. Zobacz profil Anakefalai Anakefalai napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 10:34

    o i jeszcze nagrodę dostał, m.in. za twórczość w "Nie", pogratulujmy sobie władz państwowych...

  35. Zobacz profil Piterplus Piterplus napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 10:36

    No cóż w pewnym sensie facet ma racje z tymi ministrantami. Swego czasu obecny papież a wtedy nie papież wydał instrukcje jak postępować z księżmi pedofilami. Dziś jako papież odwołuje tych biskupów którzy zastosowali się do jego wskazań. No tak wcześniej nie był papieżem i był omylny.

  36. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 10:37

    Nie to całkiem niezły tytuł był, kiedyś byłem wiernym czytelnikiem. Ale przerwałem w momencie publikacji przewodnika po burdelach. Co za dużo, to niezdrowo.

  37. Zobacz profil Filipińczycy Filipińczycy napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 10:56

    Lobo pleciesz kompletne bzdury - Czeczot nie ocenił religii ani Kościoła, w imię wolności słowa chce rzucać kłamliwe obelgi, które z krytyczną oceną nie mają nic wspólnego...

  38. Zobacz profil Filipińczycy Filipińczycy napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:02

    Carlos podajesz się za księdza katolickiego jak tam u ciebie z posłuszeństwem? z twoich licznych wypowiedzi wynika że zostałeś księdzem (o ile w ogóle nim jesteś) tylko po to aby Kościół szkalować i być anty świadectwem, a to znaczy że jesteś zwykłym czerwonym kretem...

    zastanawiam się kiedy w końcu portal Fronda obudzi się i przestanie publikować wypowiedzi frustratów i pieniaczy

  39. Zobacz profil Piterplus Piterplus napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:10

    Gdy szedłem do seminarium i w seminarium byłem młodym naiwniakiem. Gdy poszedłem na pierwszą parafię to rzeczywistość i teoryjki które nam wkładano w seminarium to zupełnie dwie różne rzeczy. Prosty przykład biskup to ojciec do którego kapłan może zwrócić się ze wszystkimi swoimi troskami. Rzeczywistość biskup to twój pan i władca. Kapłani to współbracia w Chrystusowym kapłaństwie (teoryjka) a rzeczywistość to najbardziej zawistna grupa zawodowa z stosunku do swoich jak to się mówi "współbraci".

  40. Zobacz profil Piterplus Piterplus napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:14

    I nie opluwam nikogo tylko wyrażam swoje rozczarowanie rzeczywistością.

  41. Zobacz profil Piterplus Piterplus napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:24

    Podobnie jest z tymi odwołaniami tych biskupów irlandzkich teraz. Za to iż zastosowali się do instrukcji watykańskich przed laty. Taka dwulicowość ale cóż.

    Tak samo w Polsce byli agenci (kiedyś księża bez większego znaczenia) a dziś biskupi, profesorzy czy inni poważani.

  42. Zobacz profil Hmm Hmm napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:37

    Obrazac sie na oczywista oczywistosc BRAWO

  43. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:38

    Carlos, skoro uważasz że nie jesteś już młodym naiwniakiem i się rozczarowałeś Kościołem Katolickim, to powiedz, ale tak uczciwie: czemu z pełną premedytacją okradasz swoich parafian?

    A okradasz ich, bo oni cię utrzymują oczekując w zamian, że będziesz umacniał Kościół Katolicki, a nie rozwalał go od środka. Jeśli jesteś rozczarowany - to odejdź z Kościoła, a nie kradnij więcej.

  44. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:43

    czemu, czemu :) Bo bycie dobrodziejem to świetny interes, dla własnej kieszeni :) W sumie zakładam, że bardzo dużo księży jest niewierzący. A traktują profesję jako wesołą i lekką szopkę, ściągając mamonę z naiwniaków, jak Wy :)

  45. Zobacz profil Emilka Emilka napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:46

    Czeczot - pachołek Urbana i diabła

    +++

  46. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:47

    proponuję psychiatrę.

  47. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:56

    Lobo, ale rozumując w Twoim stylu to Ty też jesteś naiwniak, bo płacisz podatki :)

  48. Zobacz profil Yaro Yaro napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 11:58

    Ktoś wie, w jaki sposób i gdzie (do prokuratury?) składa się doniesienie o obrażeniu uczuć religijnych? Bo chyba można tę "wypowiedź" pod to podciągnąć?

  49. Zobacz profil Piterplus Piterplus napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 12:02

    Lobo trafiłeś w sedno.

    Pierwszy ja się nie użalam nad swoim losem, tylko wyrażam rozczarowanie. A nazywanie księży frajerami też jest trafny, by młody frajer złapał się na słodkie słówka o powołaniu i takie tam.

    I jeszcze jedno wejdziesz między wrony kracz jako one bo ciebie zadziobią.

  50. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 12:13

    Carlos, jeśli stwierdzasz że Lobo trafił w sedno, to stwierdzasz tym samym że jesteś księdzem bo to świetny interes dla własnej kieszeni. I przyznajesz, że jesteś niewierzący. I traktujesz profesję jako wesołą i lekką szopkę, ściągając mamonę z naiwniaków, jak twoi parafianie.

  51. Zobacz profil Pierwszy Pierwszy napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 12:18

    Carolos, przepraszam, ale troche mnie poniosło. niedawno nawrócilem się, i byc moze pojmuje to wszystko bardzo idealistycznie. kiedyś nie znałem ksieży, teraz ich poznaje i mam to szczęscie, że wszyscy, ktorych poznaję, sa bardzo oddani swojemu powołaniu i szczerzy. przynajmniej sprawiaja takie wrazenie. a jesli chodzi o Ciebie, to gorycz bije od Ciebie. niestety nie wróżę ci sukcesów w pracy duchownej. czy lud pójdzie za rozgoryczonym duszpasterzem. czy taki pasterz moze wskazać właściwa drogę zabłąkanym owieczkom?

  52. Zobacz profil Pierwszy Pierwszy napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 12:19

    przynajmniej ja nie chciałbym mieć w parafii takiego ksiedza jak ty. jak ty możesz w ogole ludzi spowiadac? cos czuje, ze ty jestes jakims podszywańcem internetowym.

  53. Zobacz profil Emilka Emilka napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 12:54

    Carlosie podejmuję modlitwe za Ciebie i bardzo bardzo proszę, abyś swoich wiernych /owieczki/ traktował poważnie i odpowiedzialnie, a nie jak stado baranów!

    Twoje teksty wzbudzają we mnie smutek i lęk o Twoją wieczystą krainę :(

  54. Zobacz profil Kornblumenblau Kornblumenblau napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 13:05

    Carlos78 z Ciebie taki ksiądz jak i ze mnie ;]

  55. Zobacz profil Piterplus Piterplus napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 13:14

    Księża to też świetni aktorzy przecież od tego zależy nasz dochód.

  56. Zobacz profil Pierwszy Pierwszy napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 13:17

    Carlos 78 to taki ksiadz jak naczelny faktow i mitów. bana dać cieciowi.

  57. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 13:18

    kto ma księdza w rodzie, tego bieda nie ubodzie :):)

  58. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 13:18

    co, Carlos zburzył Wasz idealny obraz świata i pasterzy bez dzieci na boku, potrzeb seksualnych, topienia smutków w alkoholu, rywalizacji, zawiści, donoszenia do biskupa, podsrywania się nawzajem? :):)

    Welcome in real world, Neo :D

  59. Zobacz profil Kornblumenblau Kornblumenblau napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 13:29

    @Lobo- nic z tych rzeczy, jestem realistą, poza tym mieszkam w Lublinie, gdzie np. lubelscy Dominikanie fetowali w swoim klasztorze Palikota z jego konkubiną, więc raczej trudno mnie zaszokować opowieściami tego rodzaju. Ale Carlos jest w tej krótkiej autoprezentacji tak jednowymiarowy, że powinien już dawno wyhuśtać się na prysznicu gdyby był faktycznie księdzem ;]

  60. Zobacz profil Ja9 Ja9 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 13:48

    Wydaje mi się, że większy problem, niż głębokie myśli jakiegoś czeczota jest to, że osobnicy tego pokroju są honorowani nagrodami przez polskojęzycznego ministra (anty)kultury Zdrojewskiego.

    Nie można zapobiec pojawianiu się polipoprawnych błaznów i dupków udających wielkich artystów dzięki poparciu "Nie" i "New York Timesa", ale zasadnicze zło tkwi w tym, że Zdrojewski może być ministrem i propagować swoją antykulturę, w tym czeczota, dzięki wielkiej ilości cwaniaków oraz prymitywów umysłowych popierających jego partię. To jest istotne zagrożenie.

  61. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 15:25

    Lobo, to naprawdę nie o to chodzi, że my niby nie widzimy zła wśród księży. Widzimy. Ale aby to zło naprawić, to należy z nim walczyć, a nie je usprawiedliwiać. Bo jak przytakniemy Tobie i Carlosowi że jest źle więc należy mieć wszystko w dupie i się z tego śmiać, to Kościół zrobi się jeszcze gorszy!

    I dlatego, aby jednak stawał się choć trochę lepszy, to musimy walczyć ze złem w Kościele i z takimi zakałami jak Carlos.

  62. Zobacz profil Mareczek Mareczek napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 17:22

    I musimy opowiadać o świętych, zaangażowanych księżach. Oni sami nie będą sobie robili klaki. Wypowiadać się będą tylko frustraci i duchowe zombi.

  63. Zobacz profil Condense Condense napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 18:38

    Jeśli Loba&Carlosa tak bardzo gryzie ,,samochód proboszcza " zawsze mogą dać na ubogich przez Caritas ,a jeśli zazdroszczą ,,bogactw" niech się wezmą do pracy zamiast wypisywać kalumny . Święcenia kapłańskie nie gwarantują bezgrzeszności a świętosć Kościoła wynika ze świętości Fundatora .

  64. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 19:01

    słusznie, należy walczyć, czyli sekularyzować kościelne dobra i wypowiedzieć konkordat :)

  65. Zobacz profil Lobo Lobo napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 19:01

    i niech się te nieroby wreszcie wezmą do uczciwej pracy

  66. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 20:10

    Lobo, jest naprawdę wielu ciężko i uczciwie pracujących księży. Nie sugeruj się Carlosem.

  67. Zobacz profil karol1946 napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 20:14

    Andrzej Czeczot to najpewniej kiepski rysownik jeżeli szuka rozgłosu poprzez wywoływanie skandali.Facet napawa obrzydzeniem.

  68. Zobacz profil ErykNG ErykNG napisał/a:

    wtorek, 5 stycznia 2010, 23:48

    Lobo@ - człowiek rodzi się i umiera, aktywizm na 120% nie zmieni tych dwóch faktów, staranie się o zbawienie, nie polega na zabawie w wypruwanie sobie flaków, w celu zasłużenia na miano pracusia.

    Co do autora zamieszania, mogę jedynie dodać że:

    miłosierdzie Boga objawia się w cierpliwości, gdy nastaje kres cierpliwości, zaczyna się czas Gniewu Bożego.

  69. Zobacz profil Arystoteles Arystoteles napisał/a:

    środa, 6 stycznia 2010, 09:06

    Dziwi mnie, że macie za złe takie kojarzenie kleru z pedofilią, a Fronda jest pierwsza do robienia takich wulgarnych porównań/skojarzeń w stosunku do osób homoseksualnych. Fronda i jej niektórzy czytelnicy utracili tym samym moralne prawo do oburzania się. Czy wolność słowa ma działać tylko w jedną stronę?

  70. Zobacz profil Amy Amy napisał/a:

    środa, 6 stycznia 2010, 09:31

    Oburzające!

    Jako rysownika Czeczota cenię, ale nie sądziłam, że jako człowiek może wypowiedzieć się w tak prymitywny sposób. Czyżby przekonanie o własnej błyskotliwości zaprowadziło go na manowce bezmyślności i chamstwa? Przykre i do oficjalnego protestu na pewno dołączę.

  71. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    środa, 6 stycznia 2010, 11:47

    Pederastotelesie, a mnie wcale nie dziwi że nie znajdując od dawna tematu homoseksualnego na Frondzie, próbujesz koniecznie taki temat sztucznie stworzyć. Twoje wulgarne porównania/skojarzenia w stosunku do księży katolickich dowodzą, że utraciłeś moralne prawo do oburzania się. Czy wolność słowa ma działać tylko w jedną stronę?

  72. Zobacz profil Plus Plus napisał/a:

    środa, 6 stycznia 2010, 15:06

    Powinien dostać karę za swoje wymyślane antychrześcijańskie ataki. Dlaczego ten Agorowski utrzymanek nie wyśmiewa się z rabinów, przez przypadek?

  73. Zobacz profil natasza natasza napisał/a:

    czwartek, 7 stycznia 2010, 11:11

    ale czeczot wysmiewa sie z ksiezy a nie z boga. to chyba roznica. jak mozna smiac sie z policjantow, prezydenta, lekarzy to dlaczego nie z kleru ktory sam daje powody takie jak afery pedofilskie

  74. Zobacz profil greenn22 greenn22 napisał/a:

    czwartek, 7 stycznia 2010, 13:01

    @natasza:

    Ale on się nie nabija przede wszystkim z księży, tylko przede wszystkim z ZASAD rządzących Kościołem - mówi o Kongregacji Wiary, a nie indywidualnym księdzu, mówi o niby-oficjalnym stanowisku tej Kongregacji, a nie o potajemnych działaniach księży, wreszcie mówi o ŚWIĘCENIACH kapłańskich i aktach strzelistych posłuszeństwa, które są należne BOGU a nie księżom, a więc wyśmiewa się z Boga!

    Oczywiście jako ateistka masz prawo tego nie rozumieć, więc po prostu przyjmij do wiadomości: dla nas ta wypowiedź Czeczota jest chamska i prymitywna.

  75. Zobacz profil Becker Becker napisał/a:

    czwartek, 28 stycznia 2010, 09:21

    @ greenn22

    Jesli masz na mysli Kongregacje Nauki Wiary to zartowanie z niej jest zartem nie z ZASAD wiary a z watykanskiej instytucji (ktora zreszta jest przedluzeniem nieslawnej Swietej Inkwizycji)

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.