W dniu 7 października 2015 roku Centrum im. Adama Smitha przeprowadziło kolejną konferencję prasową z kandydatami do parlamentu 2015, którzy złożyli swoje depozyty wyborcze w Centrum im. Adama Smitha. Centrum  otworzyło skrzynki depozytowe tych kandydatów w wyborach parlamentarnych 2015, którzy podzielają poglądy Centrum i upublicznią swoje zobowiązania wyborcze na stronie Centrum, które jest gotowe udzielić wsparcia kandydatom, których zobowiązania wyborcze są zgodne z jego misją. Wyborcy będą mogli sprawdzać, czy praca parlamentarna ich kandydata jest spójna z jego wyborczymi zobowiązaniami. W spotkaniu wzięli udział: Andrzej Anusz - kandydat do Sejmu RP w okręgu warszawskim I z listy KWW Kukiz’ 15 jako nr 3, Jerzy Caliński- kandydat do Sejmu RP w okręgu podwarszawskim z listy Kukiz ’15 jako nr 14, Jan Komosa - kandydat do Sejmu RP w okręgu warszawskim II z listy KORWIN jako nr 3, Miriam Shaded- kandydatka do Sejmu RP w okręgu warszawskim z listy KORWIN jako nr 3, Anna Maria Siarkowska - kandydatka do Sejmu RP w okręgu siedleckim z listy Kukiz ’15 jako nr 4, Remigiusz Zakrzycki - kandydat do Sejmu RP w okręgu warszawskim z listy Kukiz ’15 jako nr 9 oraz Aleksander Zioło - bezpartyjny kandydat do Senatu RP z KWW Aleksandra Zioło w okręgu Rybnik nr 72.

Andrzej Sadowski prezydent Centrum im. Adama Smitha powiedział, że Centrum im. Adama Smitha nie uczestniczy bezpośrednio w polityce i nie popiera jakiejkolwiek formacji politycznej, tworzy jednak rozwiązania społeczne, gospodarcze oraz polityczne, które przekonują doświadczeniem i wartościami jakie reprezentują. Przypomniał słowa jednego z ojców duchowych i protoplastów Centrum Stefana Kisielewskiego „Kisiela“, że Centrum nie ma poglądów politycznych, tylko gospodarcze, a te przychylnie przyjęte przez opinię publiczną przejmowane są przez polityków, których część postanowiła złożyć swoje depozyty wyborcze w Centrum im. Adama Smitha. Andrzej Sadowski powiedział, że „w każdym programie  wyborczym toczącej się kampanii znajdują się rozwiązania wzięte wprost z naszego dorobku. Utwierdza nas to w przekonaniu, że nasza praca ma nie tylko sens, ale też może mieć zauważalny wpływ na zmianę rozwiązań funkcjonujących w naszym kraju“.

W drugiej części konferencji Andrzej Sadowski nawiązał do kampanii przeprowadzonej w mediach społecznościowych, która miała rozstrzygający wpływ na zwycięstwo w drugiej turze wyborów prezydenckich. Dlatego też Centrum im. Adama Smitha we współpracy z New Hub Media zaprezentowały system online z informacjami o aktywności kandydatów w social media na Twitterze.

Swapan Chaudhuri, prezes News Hub Media powiedział, że „wybory prezydenckie w USA w 2012 roku udowodniły siłę strategii Twittera w bezpośredniej komunikacji z wyborcami.

Takie osobistości jak Hilary Clinton i Donald Trump używają Twittera do efektywnej komunikacji z wyborcami, podkreślając że ich wypowiedzi są szeroko odbierane w czasie rzeczywistym. Nie da się porównać z tradycyjnymi formami przekazu poprzez nagranie konferencji prasowej lub oświadczenia“.

Dodał, że „Twitter stał się istotnym miejscem kampanii i nikt nie mógł sobie pozwolić na ignorancje. Zwycięstwo w walce Twitterowej stało się obsesją w sztabach wyborczych. Sukces się bezpośrednio dalej przekładał na udział w pozostałych kanałach komunikacji internetowej, TV, prasy“.

Andrzej Sadowski przypomniał, że nie tylko mówi się o fenomenie Twittera, ale także o rewolucjach, które z jego pomocą wywołano oraz przytoczył odkrycie Garance Franke-Ruta, jednego z wydawców „Atlantic“, że „przeszliśmy z cyklu 24 h newsa na wersje 140 znaków”.

Swapan Chaudhuri powiedział, że „dla Centrum im. Adama Smitha zaprogramowano system, w którym z każdego okręgu wyborczego i z każdej listy znajduje się jej pierwsza trójka, o ile ma konta Twitter“. Dodał, że „NH Live pozwala na śledzenie w czasie rzeczywistym informacji na podstawie zdefiniowanych źródeł takich Twitter, RSS, YouTube, blogi, fora,strony www i innych słów kluczowych, regionów geograficznych i mapy aktywności. Podkreślił, że „NH Live jest narzędziem w efektywnym prowadzeniu kampanii wyborczej. Czas w pozyskiwaniu informacji i odpowiednia reakcja jest kluczom elementem w komunikacji medialnej“.

Andrzej Sadowski zaprezentował na stronie Centrum aktualną aktywność na Twitterze kandydatów do parlamentu oraz zbiorcze zestawienia dla poszczególnych komitetów wyborczych. Online można to obserwować na stronie:

http://smith.pl/artykuly/aktywnosc-partii-politycznych-w-kampanii-internetowej