Mamy tu designerów samochodowych, polskich naukowców, polskie sztandarowe produkty, jak choćby pociąg Pesa Dart, polskie gry komputerowe z hitem sezonu czyli trzecią częścią kultowego „Wiedźmina”, a także polskich sportowców i wyczynowców. Film ma trzy wersje językowe, poza polskim tłumaczeniem dostępny jest w języku angielskim, niemieckim i czeskim. - Pomysł narodził się w sieci – tłumaczy Rafał Geremek, właściciel studia Czarny Słoń. - W ubiegłym roku zrealizowałem kampanię „From Poland with Love; For Great Britain”. Film był odpowiedzią na ataki premiera Camerona pod adresem Polaków. W sumie obejrzało go ponad 2 mln internautów.  Niektórzy z nich – zwłaszcza Polacy mieszkający w Wielkiej Brytanii, Niemczech i USA zaczęli mnie zachęcać do kontynuacji produkcji takich filmów, które w zgrabny sposób pokazywałyby inne oblicze Polaków. Zawsze mnie interesowało jak można skutecznie „odwrócić” panujący stereotyp. Poza wszystkim  jest to pretekst aby pokazać nas, Polaków, w pozytywnym kontekście – mówi Geremek. – Inspiracją do klipu o stereotypach była reklama czeskiego operatora komórkowego, ktory pokazał polskiego handlarza-oszusta wabiącego aparatami nędznej jakości. To nie jedyny taki przypadek w ostatnich latach – weźmy choćby reklamę Media Markt, w której Polacy kradną spodnie niemieckim klientom. Dziwiło mnie, że w przyapadkach takich produkcji stać nas jedynie na okrzyki protestu zamiast zrobić choćby taki prześmiewczy film o stereotypach. Nie chciałbym jednak, żeby ten klip został oceniony jako część jakiejś wielkiej kampanii przeciw antypolskim wybrykom. Ten filmik mówi o tym, że myślenie stereotypowe, hejterskie jest niemądre – dodaje.

– Na co dzień zajmuję się marketingiem wirusowym i strasznie nudzą mnie te wszystkie klipy, które pokazują rozwój kraju przez pryzmat wieżowców – to nie jest wiarygodny sposób przekazu, bo nawet najbardziej imponujący downtown niewiele nam mówi o rozwoju kraju. W Bangkoku czy Manili jest więcej wieżowców niż w Warszawie. Najciekawszym wyzwaniem jest pokazanie kraju przez pryzmat ludzi i ich osiągnięć  – dodaje.

Głównym sponsorem klipu jest PKN Orlen. Na ostatniej planszy widać napis, że projekt został wsparty przez organizatora konkursu „Polacy z Werwą”, w którym nagradzani są ludzie, którzy w różnych dziedzinach robią coś niebanalnego. Kilku z nich możemy obejrzeć w tym filmie: prof. Adama Maciejewskiego, chirurga, który wsławił się przeszczepem twarzy ratującym życie pacjenta, a w tym roku dokonał pierwszego na świecie złożonego przeszczepu narządów szyi, a także dr Magdaleny Król, onkolog zajmującej się wpływem układu immunologicznego na powstawanie przerzutów nowotworowych i Przemysława Juszczyńskiego, profesora hematologii, wybitnego znawcę genetyki i biologii molekularnej w nowotworach układu krwiotwórczego. W klipie pokazane jest także dzieło laureatów tegorocznej edycji konkursu „Polacy z Werwą”: samochód World RX Team Austria zaprojektowany przez Katarzynę i Wojciecha Sokołowskich z Gliwic, właścicieli studia projektanckiego Sokka, a także system lokalizowania w sklepie poszukiwanych produktów krakowskiej firmy Estimote.