Jan Kulczyk - najbogatszy Polak, kontrowersyjny biznesmen, oligarcha, lobbysta, bohater wielu afer, w tym Orlenu – jednej z najgłośniejszych w III RP. W 1997 roku spółka Autostrada Wielkopolska, w której miał udziały, podpisała supertajną umowę z polskim rządem. Na mocy porozumienia rozpoczęto budowę autostrady A2. Obecnie jest ona jedną z najdroższych w Europie.

Dlaczego przy zawieraniu umów koncesyjnych oraz aneksów z Autostradą Wielkopolską interesy Skarbu Państwa nie zostały odpowiednio zabezpieczone? Kto odpowiada za niekorzystne dla interesu publicznego zmiany w prawie i umowach koncesyjnych, zapewniające spółce Kulczyka coroczne, milionowe rekompensaty? Dlaczego kolejne kontrole i śledztwa za czasów rządów koalicji PO-PSL nie przyniosły skutku?

O skoku na kasę z autostrady w najnowszym „Magazynie śledczym Anity Gargas” w czwartek o 22:20 w TVP1.

dam/informacja prasowa