W logo znanego producenta ryżu i sosów od lat widniał uśmiechnięty, czarnoskóry mężczyzna. Do tej pory nikogo to specjalnie nie dziwiło. Sytuacja jednak się zmieniła po zamieszkach w Stanach Zjednoczonych, gdzie poprawność polityczna nakazuje przepraszać czarnoskórych.

W oświadczeniu firmy możemy przeczytać: „Jako marka globalna wiemy, że jesteśmy odpowiedzialni za zajęcie stanowiska w walce z uprzedzeniami rasowymi i niesprawiedliwością. Kiedy słuchamy głosów konsumentów, zwłaszcza w społeczności czarnych, oraz głosów naszych współpracowników na całym świecie, zdajemy sobie sprawę, że teraz jest właściwy czas, aby rozwinąć markę Uncle Ben’s, w tym jej wizualną tożsamość, co zrobimy”.

Jak dowiadujemy się ze strony internetowej firmy logo, będące jej znakiem rozpoznawczym ma swoją konkretną historię. Nazwa wzięła się od czarnoskórego rolnika, zwanego właśnie wujkiem Benem. Logo natomiast powstało dzięki szefowi kuchni i kelnerowi  z Chicago – Frankowi  Brownowi.

Uncle Ben`s nie jest jedyną firmą, która w ostatnim czasie wprowadziła zmiany ze względu na rasizm. Także PepsiCo, producent Pepsi-Coli poinformował o wycofaniu swojej marki śniadaniowej Aunt Jemima.

Argumentację zmian w firmie Uncle Ben`s podała amerykańska gazeta New York Times: „biali Południowcy używali kiedyś określenia «wujo» i «ciocia» jako określenia dla starszych Murzynów, ponieważ odmawiali zwracania się do nich «pan» i «pani»”. Koncerny stwierdziły więc, że określenia „Uncle” i „Aunt” w nazwach ich marek są „rasistowskie”.

ks/ wirtualnemedia.pl