Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). w lutym 2013 roku wyniosła aż 160 437 egz. i była o 11,87 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z czwartego na drugie miejsce awansował “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry najbardziej w zestawieniu, bo o 24,18 proc. i wyniosła 133 105 egz. Na trzeciej pozycji utrzymał się tygodnik “Polityka” (Polityka) z wynikiem wynoszącym 128 754 egz. po wzroście o 6,31 proc.
Czwarta lokata należała do ukazującego się od końca listopada br. tygodnika Jacka Karnowskiego “Sieci” (Fratria), którego średnia sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 103 927 egz. Oczko niżej z wynikiem na poziomie 102 423 egz. znalazł się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” Pawła Lisickiego, wydawany przez Orle Pióro. Ukazuje się on od stycznia br.
Największy spadek w marcu br. zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 84,30 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 20 533 egz., a tytuł spadł z drugiego miejsca aż na dziewiąte Ten ogromny spadek był efektem zwolnienia przez wydawcę pod koniec listopada ub.r. twórcy i redaktora naczelnego „URze” Pawła Lisickiego.
sm/Wirtualne Media