Spotkanie o roli kobiet w Kościele, na którym s. Pocher zwracała się do kardynałów i papieża, odbyło się 5 lutego i uczestniczyła w nim także anglikańska „biskupka” dr Jo Bailey Wells. Jak relacjonuje s. Pocher: „Także rozmawiano o diakonacie”.
Mówiąc o zaproszeniu „biskupki” s. Pocher powiedziała: „Papież poprosił mnie, bym zorganizowała to spotkanie o świecie kobiet w Kościele i wydawało mi się interesujące, by skonfrontować się z doświadczeniem Kościoła anglikańskiego pod tym względem”. Dodała, że poprosiła „biskupkę”, by „opowiedziała, jaki typ procesów nastąpił, by dojść do decyzji o wyświęcaniu kobiet i by opowiedziała, jak zmieniło to życie w jej Kościele”. Potem rozmawiano o tym doświadczeniu „z kardynałami i papieżem”.
Oprócz anglikańskiej „biskupki” w spotkaniu uczestniczyła także s. Giuliva Di Berardino, profesor chrystologii, którą s. Pocher poprosiła o podjęcie tematu „możliwych posług dla kobiet w Kościele katolickim”, a także „możliwości, które są rzeczywiście wykonalne obecnie w Kościele katolickim”.
Siostra Pocher wyraziła się z uznaniem o papieżu Franciszku, jako kimś, kto „zmienia sposób myślenia i przeżywania posługi kapłańskiej i kapłaństwa chrzcielnego, rozszerzając na wszystkich ochrzczonych pewne prawa, które do niedawna należały do biskupów, księży lub osób zakonnych”. Jednocześnie zaznaczyła, że „nie ma żadnej refleksji o święceniach kapłańskich dla kobiet w Kościele katolickim”.
Zdaniem s. Pocher kardynałowie na spotkaniu byli „bardzo chętni słuchać”: „Prowadziliśmy dialog bardzo bogaty i otwarty”. Jednak jej zdaniem „niektórzy kardynałowie byli bardziej otwarci, a inni mniej, w zależności także od kultury” – relacjonuje „Europa Press”. Według niej kardynałowie „są obarczeni wrażliwością swoich własnych społeczeństw”, a „wiemy, że kwestia kobiet w Kościele nabiera różnych odcieni”. Mówiąc o różnej sytuacji kobiet w różnych państwach dodała: „Wiemy, że jest wyraźne domaganie się większego uczestnictwa [kobiet] na poziomie Kościoła, a także poprzez posługi”.
Michael Haynes z „Life Site News”, komentując wypowiedź s. Pocher, przytacza dokumenty watykańskie, które wykluczają możliwość zarówno diakonatu dla kobiet, jak i święceń kapłańskich. Ważny jest pod tym względem list apostolski św. Jana Pawła II Ordinatio sacerdotalis z 1994 r., a także opinia watykańskiej Międzynarodowej Komisji Teologicznej z 2002 r. Na naukę św. Jana Pawła II, jako wykluczającą wszelkie wątpliwości, powoływał się również kard. Ladaria Ferrer w 2018 r.
Haynes, zaznaczając, że Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej nie wydało żadnego oświadczenia na temat wypowiedzi s. Pocher, jednocześnie przypomina, że sam papież Franciszek jednak we wcześniejszych wypowiedziach „silnie argumentował przeciwko żeńskiemu diakonatowi lub kapłaństwu”. Papież dostrzegał w takim pomyśle „teologiczny problem”, a włączenie kobiet w posługę kapłańską jego zdaniem mogłoby „podważyć istotę Kościoła”, gdyż „święcenia kapłańskie są zarezerwowane dla mężczyzn”.
Zdaniem publicysty do zamieszania w sprawie diakonatu kobiet przyczynia się mimo to powołanie przez papieża dwóch komisji do zbadania tego problemu: w 2016 r. i w 2020 r. Także tymczasowy raport z Synodu o synodalności z 2023 apelował o kontynuowanie takich badań co do możliwości diakonatu kobiet.