Sieć globalna nie mogłaby funkcjonować, gdyby nie wyszukiwarki internetowe, które umożliwiają otrzymanie szybkich i konkretnych informacji na dany temat. Wszystko to w ułamkach sekund, na podstawie kwalifikacji dokonanej przez zaawansowane algorytmy. W gąszczu skomplikowanych metod oceniania i rankingowania witryn internetowych jest również miejsce dla działań SEO. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych, jak działa, co daje i ile kosztuje pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google - co to jest?

SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek. We wstępie wspomnieliśmy o podstawowej ich funkcji, czyli dostarczaniu pożądanych przez nas informacji w oczekiwanej formie. W związku z tym, celem działań SEO będzie ułatwienie wyszukiwarce pokazania naszej witryny tym użytkownikom, których może ona zainteresować, z uwagi na wpisywane przez nich zapytania.

To główne założenie, którym trzeba się kierować, przeprowadzając skuteczne pozycjonowanie stron www. Wdrażając działania SEO, należy dokonywać różnych zmian na stronie internetowej, tworzyć treści z uwzględnieniem konkretnych wytycznych, a także zajmować się kwestiami wykraczającymi poza samą witrynę.

Pozycjonowanie stron internetowych - jak działa?

Tak jak Internetem rządzą wyszukiwarki, tak wyszukiwarkami rządzą algorytmy. Ich głównym zadaniem jest analiza stron internetowych, podczas której biorą one pod uwagę ogromną ilość czynników. Na ich podstawie dokonują kwalifikacji tego, w jakim stopniu dana strona będzie interesująca dla użytkownika wyszukującego konkretnej informacji.

To wyszukiwanie - czyli hasło bądź zapytanie, które Internauta wpisuje w pasek Google czy innej wyszukiwarki - nazywane jest w branży SEO frazą kluczową. Należy więc zadbać o odpowiednie umieszczanie słów kluczowych w treści strony, ale nie tylko. Tym jednak zajmiemy się nieco później, gdy będziemy mówić o pozycjonowaniu on-site.

Co, oprócz fraz kluczowych, jest brane pod uwagę przez algorytmy Google i przekłada się na dobre pozycjonowanie w wyszukiwarkach?

  • Optymalizacja kodu HTML na stronie (m. in. ustawienie tytułu, opisu strony, nagłówków, usunięcie błędów na stronie, optymalizacja grafik, konfiguracja przekierowań itp.).

  • Treści na stronie (wartościowe, unikalne, merytoryczne teksty i ich odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi).

  • Budowa profilu linkowego - publikacja linków na wartościowych stronach.

Jak łatwo zauważyć - tych czynników jest naprawdę wiele, a i tak wymieniliśmy jedynie te podstawowe. Na tym etapie warto też wspomnieć o długotrwałości procesu, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych w Google. Zanim stworzymy wszystkie niezbędne treści i zoptymalizujemy kod strony minie kilka tygodni - a to dopiero początek naszych działań.

Pamiętajmy też, że gdy raz rozpoczniemy pozycjonowanie witryny - musimy zachować ciągłość. Tylko wtedy uzyskamy efekty, jakich oczekujemy.

Skoro dysponujemy już najważniejszymi informacjami, czas przejść do szczegółów SEO. Zacznijmy od tego, że dzieli się ono na dwa główne obszary: on-site i off-site. Są to odpowiednio:

  • działania, które mają związek bezpośrednio ze stroną internetową (treści, kod, interfejs),

  • czynności wykonywane na zewnątrz, poza witryną, ale mające wpływ na pozycję w wyszukiwarce.

O jakich konkretnie działaniach mowa? Co należy wziąć pod uwagę podczas ich realizacji? Zacznijmy od najważniejszego: czyli samej strony internetowej i pozycjonowania wewnętrznego (on-site).

Wewnętrzne pozycjonowanie stron - SEO on-site

Jak wspomnieliśmy - wszystko, co robimy w ramach SEO i dotyczy to bezpośrednio strony internetowej, nazywane jest pozycjonowaniem wewnętrznym (on-site SEO). Jakie są najważniejsze czynności w ramach działań on-site?

  • Optymalizacja title i meta description.

  • Optymalizacja nagłówków H1-H6.

  • Wyeliminowanie błędów utrudniających indeksowanie strony.

  • Dobór popularnych fraz - keyword research - na podstawie których będziemy tworzyć i optymalizować treści oraz inne elementy naszej strony internetowej.

  • Optymalizacja grafik - czyli zastosowanie takiego rozmiaru obrazu, w jakim będzie wyświetlany (większy i tak byłby zeskalowany, a bardziej obciąża witrynę) oraz wybranie odpowiedniego formatu (z reguły jest to JPG, czasami PNG).

  • Uzupełnienie atrybutów ALT - czyli opisanie każdej grafiki krótkim tekstem, który będzie obrazował jej zawartość w przypadku, gdy pojawią się problemy z wyświetlaniem.

  • Dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych - tak, aby użytkownicy komórek i tabletów mogli bez przeszkód korzystać ze strony.

  • Poprawa szybkości strony - poprzez optymalizację ładowanych na stronie elementów i wybranie dobrego hostingu, z możliwością obsługi dużej ilości jednoczesnych zapytań.

  • Poprawa nawigacji na stronie - czyli zadbanie o to, by użytkownik odwiedzający stronę mógł łatwo znaleźć to, czego szuka.

Gdzie i w jakiej ilości umieszczać frazy kluczowe na stronie www?

Dobra optymalizacja stron internetowych oznacza między innymi umieszczanie fraz kluczowych w treściach dostępnych w witrynie, ale nie tylko. Na efekty pozycjonowania wpływa również sam proces tworzenia treści, które muszą być unikalne, merytoryczne, poprawne językowo i przydane użytkownikom. Służy temu content marketing (marketing treści) i wchodzący w jego skład seo copywriting, którego najważniejsze założenia prezentujemy poniżej.  

  • Publikacja wartościowych treści to podstawa. Nikt nie chce po raz setny czytać tej samej, bezużytecznej informacji. Dążymy do oryginalności i użyteczności. Dajemy użytkownikowi to, czego potrzebuje.

  • Nagłówki H1-H6 w treściach, najlepiej zawierające frazy kluczowe. Poprawiają one czytelność tekstu i ułatwiają nawigację na stronie.

  • Naturalne występowanie fraz kluczowych w odpowiednim nasyceniu, w odpowiednich miejscach (lead, nagłówki, podsumowanie).

  • Poprawność językowa publikowanych treści.

Gdzie jeszcze - oprócz treści - koniecznie powinny pojawić się frazy kluczowe? Będą to poszczególne elementy strony lub podstrony.

  • Tytuł strony - title, który wyświetla się w pasku tytułu przeglądarki oraz na stronie wyników wyszukiwania.

  • Opis strony - description, widoczny pod tytułem na liście wyników wyszukiwania.

  • Przyjazne adresy URL - czyli możliwie krótkie, treściwe, zawierające słowo kluczowe i pozbawione “dziwnych” ciągów znaków.

Zewnętrzne pozycjonowanie stron - SEO off-site

Pozycjonowanie zewnętrzne określane jest często jako pozyskiwanie linków do strony - link building. Polega ono na umieszczaniu odnośników do witryny w serwisach zewnętrznych. Przykłady? Różnego rodzaju blogi, fora tematyczne czy inne serwisy internetowe.

Im więcej linków, tym lepiej. Warto jednak pamiętać o tym, że algorytmy biorą również pod uwagę jakość strony, z której linkujemy. Lepiej jest umieścić trzy linki w porządnych, poczytnych serwisach, niż dziesięć w słabej jakości stronach, bez żadnej wartości dla robotów.

Pozycjonowanie stron internetowych w Google - co daje?

Sporo mówiliśmy o tym, czym jest pozycjonowanie w Internecie. Nie powiedzieliśmy jednak nadal, co nam właściwie daje skuteczne pozycjonowanie stron www. Korzyści, jakie przynosi nam promocja strony w Google, jest bardzo wiele:

  • wzrost ruchu na stronie,

  • wzrost zasięgów strony,

  • wzrost liczby klientów,

  • wzrost konwersji,

  • w efekcie - większa sprzedaż i pomnożone zyski.

Dobre pozycjonowanie firmy wymaga jednak ogromnego wysiłku i zaangażowania. Często uzyskanie zadowalających efektów samodzielnie nie jest możliwe. Wtedy z pomocą przychodzi nam agencja zajmująca się reklamą w Google, która wykona audyt SEO i zapewni najlepsze pozycjonowanie strony.

Cena pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce

Koszt optymalizacji i pozycjonowanie stron zależą od wielu czynników. Cały proces może być liczony w setkach złotych, tysiącach, a nawet dziesiątkach tysięcy. Każda oferta na pozycjonowanie stron będzie różna. Dlaczego? Wynika to z faktu, że firma pozycjonująca strony uwzględnia wiele aspektów podczas wyceny.

  • Liczba fraz kluczowych i rozmiar witryny (m. in. ilość podstron i niezbędnych treści).

  • Aktywność działań konkurencji - im wyższa - tym więcej pracy, czasu i kosztów pochłonie pozycjonowanie fraz.

  • Obszar działania - im węższy, tym niższy będzie jego koszt (na początek często lepiej sprawdza się pozycjonowanie lokalne).

  • Aktualna pozycja strony w Internecie (witrynę z negatywną historią trudniej jest wypozycjonować).

  • Perspektywa długofalowej współpracy (przykładowo: przy dwuletniej umowie, usługa “pozycjonowanie strony internetowej” będzie dużo tańsza w skali miesiąca, niż przy umowie półrocznej).

Tak naprawdę trudno jest przewidzieć koszt pozycjonowania, dopóki nie poprosimy konkretnej agencji o wycenę. Warto to zrobić tym bardziej, że do niczego się nie zobowiązujemy.

Bezpłatną wycenę i darmową wstępną indywidualną analizę strony www otrzymasz na stronie

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-cennik.html

Firma SEO - skuteczne pozycjonowanie w Google

Pozycjonowanie stron internetowych to obszerny, skomplikowany i niezwykle istotny temat. Ostatecznie - samodzielne wypozycjonowanie strony do TOP 10 jest w dzisiejszych czasach praktycznie niemożliwe. Dlatego właśnie najlepszym wyborem będzie agencja SEO, zajmująca się reklamą w Internecie. Posiada ona bowiem wiedzę, zasoby i narzędzia do tego, aby odpowiednio zoptymalizować naszą witrynę.

SEMPIRE to agencja SEM/SEO oferująca najlepsze pozycjonowanie stron w Internecie. Firma zapewnia całkowicie bezpłatną analizę witryny pod kątem jej aktualnej pozycji, położenia względem konkurencji i realnych działań mających wpływ na zwiększenie jej widoczności w sieci. Skontaktuj się ze specjalistami ds. SEM / SEO i skorzystaj z darmowej konsultacji.

Sprawdź szczegóły pod adresem:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

lub skontaktuj się bezpośrednio

Agencja SEM / SEO SEMPIRE 

E-mail: kontakt@sempire.pl

Telefon: 61 333 22 11

www.sempire.pl