Chodzi oczywiście o wypowiedzi, jakie miały w ostatnich dniach miejsce na antenie telewizji. Pierwsze reakcje pojawił się po słowach Jana Pietrzaka, który w TV Republika mówiąc o kwestii przyjmowania nielegalnych imigrantów i działaniach niemieckiego rządu, stwierdził:

Tutaj mam okrutny żart z tymi imigrantami. Oni [Niemcy – red.] liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Sztutowie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców. I tam będziemy zatrzymywać tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców”.

Druga z wypowiedzi padła z ust publicysty Marka Króla, również w kwestii imigrantów:

Należy im założyć czipy, tak jak się pieskom zakłada. Tańsze jest, oczywiście, numery na lewej ręce wytatuować i wtedy łatwo się ich znajdzie”.

Reakcją na wypowiedzi na antenie Telewizji Republika było wycofanie swoich reklam przez sieć sklepów IKEA. TV Republika wezwał w związku z tym do bojkotu konsumenckiego – prowadząca Danuta Holecka przypominała, że stacja w obu przypadkach odcięła się od kontrowersyjnych treści, jakie padły na jej antenie.

Teraz jednak okazuje się, że kolejne firmy rezygnują z reklamowania się na antenie stacji. Takie kroki zapowiedział już Provident, a także sieć Media Expert, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Żabka, Otodom i Tarczyński.