Na czym polega branding?

Branding to zespół działań marketingowych, których głównym celem jest zwiększanie rozpoznawalności marki oraz budowanie jej wizerunku w świadomości odbiorców. Wybrane metody pomagają nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale i kreować pozytywne skojarzenia związane ze swoją firmą w oczach potencjalnych klientów. To daje szansę na dotarcie do osób zainteresowanych oferowanymi usługami lub produktami oraz przekonanie ich do zakupu. Ludzie wolą zlecić konkretne działania lub sięgnąć po towar, za którym stoi dobrze im znana firma.

O ogromnej sile brandingu świadczy sukces największych marek. Coca-Colę, Pepsi, Apple, Mercedesa, Porsche, Nike czy Adidasa znają wszyscy. Ich nazwy oraz logo na stałe zakorzeniły się w świadomości społecznej i są kojarzone przez ludzi jako twórcy oferujący sprawdzoną jakość. Kolejne wprowadzane przez nie produkty mają o wiele większą szansę na sukces niż podobne (a często nawet lepiej dopracowane) towary konkurencji.

Dołączenie do topowych marek nie jest łatwe. Warto jednak zadbać o kreowanie swojego biznesowego wizerunku, aby stać się rozpoznawalnym.

Jakie są główne cele brandingu?

Nadrzędną funkcją brandingu jest zbudowanie silnej marki, która będzie rozpoznawana przez dużą grupę odbiorców. Główne cele brandingu to:

  • stworzenie spójnego wizerunku – początkujące biznesy muszą zadbać o odpowiednią świadomość tworzonego brandu w oczach przyszłych klientów. Nie jest to jednak jednorazowe działanie, ale szereg zabiegów rozłożonych w czasie, które pozwalają docierać do odbiorców i powoli wypracowywać swoją branżową pozycję,

  • wyróżnienie się na tle bezpośredniej konkurencji – warto podkreślać unikalne wartości swojej marki i pokazywać, że jest ona niepowtarzalna nawet wtedy, gdy oferuje dokładnie ten sam towar, co inni,

  • budowanie relacji z odbiorcami – dzięki zbudowaniu więzi emocjonalnej zamienisz przypadkowych klientów w stałych i lojalnych nabywców, którzy będą w stanie zapłacić więcej za oferowaną jakość. To pozwoli Ci przestać konkurować niską ceną i zacząć się rozwijać.

Gadżety reklamowe jako jedna z metod brandingu

Branding najczęściej jest kojarzony ze stworzeniem oryginalnej nazwy, zaprojektowaniem niepowtarzalnego logo, które ma szansę stać się kultowe oraz przygotowaniem spójnej misji i wizji. To jednak jedynie dobry wstęp, który wymaga regularnych działań marketingowych wspierających budowanie świadomości marki oraz nawiązywanie i utrzymywanie emocjonalnych więzi z odbiorcami.

Bardzo ważne jest wybranie odpowiednich kanałów komunikacji i konsekwentne prowadzenie działań reklamowych. Często wydaje się, że w czasach ogromnej popularności mediów społecznościowych, tradycyjne formy reklamy przestają mieć rację bytu. Czy tak jest rzeczywiście? Oczywiście, że nie. Obecność w sieci warto wzbogacić o promocję swojej firmy także w najbliższym otoczeniu. Doskonałym wsparciem działań brandingowych jest udział w konferencjach, eventach, szkoleniach i innych wydarzeniach, które przyciągają tłumy. Warto również wykorzystać branżowe targi, które od lat uchodzą za prestiżowy sposób na zaistnienie.

Ciekawie zaprojektowane gadżety reklamowe doskonale będą wspierać promocję w czasie tego typu spotkań. Można je rozdawać uczestnikom sympozjów czy osobom odwiedzającym stoiska. Praktycznie i estetycznie wykonane akcesoria z firmowym logo staną się funkcjonalnym upominkiem, który sprawi, że ludzie zapamiętają Twoją markę na dłużej.

Firmowe gadżety możesz wykorzystać również jako prezenty dla stałych klientów i kontrahentów, którzy poczują się dzięki nim wyróżnieni. W ten sposób zwiększysz z nimi więź, która jest gwarancją lojalności. Upominki z logo dobrze sprawdzają się także podczas wszelkiego typu kampanii promocyjnych. Rozdawane przez hostessy i promotorów na eventach, firmowych piknikach czy innych wydarzeniach, w których Twoje przedsiębiorstwo bierze udział, zwiększą widoczność marki.

Jak zaprojektować gadżety reklamowe wspierające branding marki?

Pamiętaj, że gadżety staną się wizytówką Twojej firmy. Dzięki nim nie tylko zachęcasz do zakupów, ale i pokazujesz wyznawane wartości oraz podkreślasz solidność prowadzonego biznesu. Ważne, aby wszystkie akcesoria łączyły wysoką jakość z estetycznym wykonaniem. Powinny także jednoznacznie kojarzyć się z Twoją firmą, dlatego w widocznym miejscu umieść jej nazwę i logo.

Wybieraj rzeczy, które są praktyczne i przydatne na co dzień. Dzięki temu masz większą szansę, że obdarowane osoby rzeczywiście będą z nich korzystać, promując w ten sposób Twój wizerunek w swoim otoczeniu. Uniwersalnym pomysłem są np. kubki, z których korzystamy zarówno w biurze, jak i w domu. To w nich parzymy ulubioną herbatę lub kawę, dlatego na pewno wzbudzą pozytywne skojarzenia, które zostaną przeniesione na Twoją markę. Pamiętaj jednak, aby zamówić kubki wysokiej jakości, które są trwałe i elegancko się prezentują. Szeroki wybór tego typu gadżetów znajdziesz w ofercie firmy Mart Ceramic. Różne kształty, pojemności, kolory i wzory pozwolą Ci dobrać ceramikę dopasowaną do wizerunku swojej firmy. Na kubki zostaną naniesione wysokiej jakości nadruki według dostarczonego przez Ciebie projektu.

Wyróżnij się na tle konkurencji

Podczas projektowania gadżetów reklamowych nie kopiuj pomysłów konkurencji. Zadbaj o własne. Powinny one być spójne z wartościami, które chcesz przekazać oraz wizerunkiem zbudowanym już w świadomości odbiorców. Dzięki temu kubki, długopisy, breloczki do kluczy, magnesy, koszulki z nadrukiem lub inne popularne upominki reklamowe będą jednoznacznie kojarzyć się z Twoją marką. Nigdy nie oszczędzaj na jakości, ponieważ rzeczy, które bardzo szybko się zniszczą, mogą zostać utożsamione z jakością Twoich produktów lub usług.