Dane z 2024 roku ukazują spektakularny wzrost sprzedaży chińskich samochodów w Polsce. Zarejestrowano ponad 11 tysięcy nowych pojazdów chińskich marek, co stanowi wzrost o 2963% w porównaniu z 2023 rokiem, kiedy to zarejestrowano jedynie 370 takich aut. ​

W styczniu 2025 roku trend ten utrzymuje się na wysokim poziomie. Zarejestrowano 2083 nowe chińskie samochody, co oznacza wzrost o 1008% w porównaniu do stycznia 2024 roku. Udział chińskich marek w polskim rynku samochodów osobowych osiągnął wówczas 4,7%. ​

Marka MG, choć historycznie brytyjska, obecnie należąca do chińskiego koncernu, wyróżnia się na tle innych producentów. W 2024 roku sprzedała w Polsce 6763 samochody, co uplasowało ją na 20. miejscu pod względem popularności w segmencie nowych samochodów osobowych. ​

Inne chińskie marki również zyskują na znaczeniu. W lutym 2025 roku MG sprzedało 816 samochodów, Jaecoo – 450, a Omoda – 381. Te dwie ostatnie marki, debiutujące na polskim rynku w 2025 roku, szybko zdobywają uznanie wśród konsumentów. ​

Wbrew powszechnemu przekonaniu, że chińskie marki koncentrują się głównie na produkcji samochodów elektrycznych, w Polsce dominują modele z silnikami benzynowymi. W 2024 roku stanowiły one aż 86% całkowitej sprzedaży chińskich aut w kraju. ​

Eksperci przewidują, że rok 2025 będzie należał do chińskich producentów, którzy odnotują najwyższe wzrosty na polskim rynku. W lutym 2025 roku zarejestrowano 2130 nowych chińskich samochodów, co stanowi 4,8% udziału w rynku. ​

Jak czytamy, rosnąca obecność chińskich marek na polskim rynku motoryzacyjnym jest wynikiem atrakcyjnych cen, zaawansowanej technologii oraz coraz lepszej jakości oferowanych pojazdów. Polscy konsumenci, poszukując alternatyw dla tradycyjnych marek, coraz częściej decydują się na zakup samochodów z Chin, co zapewne zapowiada dalszy dynamiczny rozwój tego segmentu w najbliższych latach.​