W Sekretariacie KEP odbyła się dziś debata na temat szkolnego nauczania religii w perspektywie europejskiej, prawnych aspektów szkolnej lekcji religii, jej wymiaru wychowawczego i kulturowego oraz zawodu nauczyciela religii. Głos zabrał m.in. koordynator Biura Programowania Katechezy przy Komisji Wychowania Katolickiego KEP ks. prof. Piotr Tomasik, który komentował zapowiadane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej ograniczenia religii w szkołach do 1 godziny tygodniowo oraz rezygnację z wliczania oceny z religii do średniej ocen na świadectwie szkolnym. Odnosząc się do zarzutu, wedle którego nauczyciele religii wystawiają jedynie najwyższe oceny podkreślił, że takie przypadki powinny być przedmiotem stosownych wizytacji kuratoriów.
- „Wydaje się, że jeśli dzieci i młodzież uczęszczające na lekcje religii nie będzie mieć akurat z tego przedmiotu liczonej oceny do średniej, to jest w jakiś sposób dyskryminowana. Dlatego, że to jest przecież ich wysiłek”
- zauważył dziekan Wydziału Teologicznego UKSW.
- „Obecny projekt nowelizacji idzie w tym kierunku, żeby wykreślić religię i etykę, natomiast nie wykreślać zajęć obowiązkowych i dodatkowych. Wydaje się, że tego rodzaju propozycja ma charakter dyskryminacyjny”
- dodał.