Zbadania CBOS przeprowadzonego w styczniu 2014 roku wynika, że 30 proc. Polaków chce zmian w prawie, wprowadzających zakaz propagowania pozytywnych przekazów na temat homoseksualizmu w przestrzeni publicznej na wzór rozwiązań rosyjskich.
17,8 proc. Polaków twierdzi, że nie poparłoby zakazu, ale chciałoby jakiejś innej formy ograniczenia swobody propagowania takich treści. Łączny odsetek tych dwóch grup respondentów to 47,8 proc., czyli prawie połowa polskiego społeczeństwa.
Takie są wyniku sondażu przeprowadzonego przez CBOS na zlecenie dr Natalii Zimniewicz. Wyniki tych badań zostały opublikowany w przedostatnim numerze tygodnika „Do Rzeczy”.
Wśród najczęściej wskazywanych przez respondentów powodów był fakt uznania obecnej skali promocji treści gejowskich za nadmierną (52,5 proc.). Polacy przyznają ponadto, że obrazy z parad czy zwyczajów gejowskich budzą ich niesmak (27,9 proc.), a także sądzą, że media zamazują prawdziwy obraz homoseksualizmu (22,3 proc.). Co więcej, aż 29,3 proc. ankietowanych uważa, że treści gejowskie nie są prywatną sprawą środowisk homoseksualnych, ale mają wpływ na dzieci i innych obywateli. Więcej o badaniach czytaj w poprzednim numerze „Do Rzeczy”.
Czytaj także NASZ wywiad z autorką badań, dr Natalią Zimniewicz TUTAJ
MaR